Miloš Stefanović: Kritika filma „V For Vendetta“

Ok, dakle. Ne znam koliko sam puta pogledao ovaj film od kad je izašao, ali znam da sam ga, od dobijanja zadatka da napišem njegovu kritiku, pogledao par puta. Toliko sam se fokusirao na svaki detalj u filmu, da nadjem i najsitniju grešku, da čujem svaku reč i da shvatim svaku misao glvnog lika, čak sam i obratio pažnju na način izgovaranja reči. Sa tolikom koncentracijom dobio sam drugačiji način shvatanja celog filma. Počeo sam da ispitujem svaki dogadjaj u filmu i svakog lika. Osećao sam se kao detektiv Finč.

Zanimljivost koju sam primetio dok sam gledao film poslednji put, je ta, što kada se „Evey“ predstavila, način izgovaranja njenog imena je vukao na „Iivi“ dok način Vi-evog izgovaranja je bio „I-Vi“. Pa sam nekako osećao njegov osećaj povezanosti sa njom.

Takodje jedna sitnica koja mnogima ne bi smetala, ali eto meni, zbog mog čudnovatog uma i mog mišljenja jeste ta što prva scena u kojoj se Ivi pojavljuje jeste kako je u donjem vešu, zašto? Ja bih lično izbacio tu scenu, jer je ne vidim bitnom za ostatak filma.

Postoji jedna mala greška pred kraj filma. Kada se Vi suprodstavlja Kridiju i njegovim agentima Vi je bacio dva noža, a zatim nastavio borbu sa šest noževa, dok je na početku filma prikazano da on ima samo šest noževa, po tri sa svake strane.

Što se tiče grešaka više ni jednu nisam uočio, ali postoji još jedna stvar koja mi malo smeta u filmu, pored popa pedofila. Kada je Ivi izdala Vi-a, on ju je ubrzo uhvatio pred Ditrikovom kućom, a zatim je namestio scenu u kojoj je sve izgledalo kao da su je uhvatili Kridijevi agenti. Sve je to zanimljivo, ali priča one devojke je maalko dosadna, a i nije. Više ni sam ne znam. Toliko sam se trudio da nadjem ono što mi se ne svidja da počinjem da se gubim u mislima. Film ima toliko skrivenih poruka, i toliko je psihološki uticajan da jednostavno svakim novim gledanjem naučim nešto novo.

Pored svih ovih mojih opasnih kritika na film, ja idalje mislim da je film besprekoran i preporučujem ga svakom ko ga nije pogledao da ga pogleda, jedno pet puta.