Emilija Micković: Kako je Edi Sliman upropastio „San Loran“

            Moda nije svačiji fah ali ne možemo poreći da nam u neku ruku određuje svakodnevnicu. Nije važno gde se oblačimo, svaki komad garderobe koji na sebi imate je inspirisan radom šačice velikih modnih kuća koji diktiraju trendove. Tačnije, šačice ljudi koji u njima vode glavnu reč. Pa je tako sa „kraljem Karlom” u Šanelu, Mjučom Prada u Pradi, Robertom Kavalijem u Kavaliju. I nizom kreatora koji već deceniju pokušavaju da zamene Toma Forda u Iv San Loranu, ali im to baš i ne ide od ruke.

                Moda nije svačiji fah ali za neka imena nemoguće je da niste čuli. Pa je tako za Iv San Loran znao i moj pokojni deda koji je ceo život proveo na njivi u zakrpljenom kombinezonu. I nije ni čudo. Osnovana 1961. godine, francuska kuća je pedest i jednu godinu bila simbol prefinjenosti i ukusa, pročišćene elegancije i ženstvenosti. Sve do 2012. godine. Sve dok na čelo kuće nije došao Edi Sliman.

                Za 4 kratke godine, Edi Sliman uspeo je potpuno da iskoreni svaki trag tradicije i nasleđa čuvenog osnivača. Revolucionar, tako su ga prvobitno nazvali. Sveže ideje, novo lice, nova vizija. Nova vizija započela je preimenovanjem kolekcije iz Iv San Loran u San Loran Pariz. Ovo grubo i nesuptilno ponižavanje jedne istorijske ličnosti bilo je tek početak niza promena koje su prvo prodrmale, zatim protresle i na kraju potpuno satrle DNK brenda koji su njegovi prethodnici težili da očuvaju.

                Za 4 kratke godine, kolekcije sa Slimanovim potpisom postajale su sve više divlje, sve više dekadentne, sve više kič, a sve manje prefinjene, sve manje elegantne, sve manje nosive. Iz sezone u sezonu, kreativni direktor je na svoje manekenke dodavao dezen po dezen, leoparda mešao sa štraftama pa sve to sa zvezdicama, ređao na sve to šljokice, bisere, drikere, cirkone, rese, pozlatu, čipku, prevelike mašne, preduboke izreze, previsoke potpetice, preširoke pojaseve i onda sve to upakovao u šareno krzno i prevelik šešir. Od brenda kome su odlučne i ozbiljne žene bile verne godinama, nastala je jedna haotična marka kojom kao da upravlja dete od 6 godina koje oblači svoje barbike. Najfiniju svilu zamenio je lateks, savršene krojeve svedenih sakoa zamenile su raznobojne bunde kao sa Najlona, a savršenu šminku ozbiljne žene zamenili su razmazani ostaci tamne senke od sinoćnjeg izlaska i raščupana kosa neprospavane noći.

                Za 4 kratke godine, Edi Sliman je napravio takav haos da će njegovoj zameni, Entoniju Vakarelu, trebati još najmanje toliko da sve postepeno vrati na mesto.

Published by